Po pádu externího disku nejdou otevřít některé složky a soubory

Pokud se po pádu nebo otřesu externího disku disk chová tak, že je správně detekován operačním systémem (tzv. "je vidět"), má přiřazené písmeno a vykazuje správné parametry jako kapacitu a přidělený název, dokonce je možné na něj přistoupit, procházet jednotlivé složky případně otevřít některé soubory, ovšem u jiných pokus o otevření skončí chybou, případně zatuhne systém, které se vyřeší až odpojením disku, pak...

...je nanejvýš pravděpodobné, že v okamžiku kdy harddisk spadnul došlo k poškození ploten (plotny) harddisku. Vyloučit nelze ani defekt zpravidla jedné čtecí hlavy disku.

Chyba při kopírování souboru nebo složky
Obr.1: Chybová hláška, která se zobrazí v případě, že při pokusu o otevření nebo zkopírování složky či souboru dojde k chybě

Nesprávně pojmenované soubory na disku - otevření skončí chybou
Obr.2: Velmi častý stav, který souvisí s tím, že po pádu na zem nejdou některé složky nebo soubory otevírat. Soubory a složky mají podivné názvy (často tzv. "rozsypaný čaj")

Velmi nepříjemné na tomto typu poškození harddisku je to, že bývá velmi silně progresivní, tzn. má se tendenci v závislosti na čase a frekvenci používání hdd zhoršovat.

Zcela běžně se setkáváme s případy, kdy majiteli harddisk spadl. Disk po připojení pracoval poměrně normálně, pouze občas nebylo možné některý soubor otevřít, nebo se z ničeho nic hdd sám odpojil. Vzhledem k tomu, že se nejednalo o kritické soubory, neproběhla záloha ostatních dat důležitých souborů. Po jisté době přestalo být možné otevírat další, podstatnější soubory a složky.

Uživatel se pokusil o rychlou zálohu souborů, ale kopírování v rozhraní Windows nebo správci souború, jako např. Total Commander končilo po chvilce chybou a chybovou hláškou "zadaný soubor nelze nalézt", "soubor nebo složka je poškozená" ap. a zatuhnutím systému. Podstatná data již nebylo možné zazálohovat.

Nechcete o svá ztracená data definitivně přijít nebo riskovat případné zhoršování situace zbytečnou prodlevou nebo nevhodně zvoleným postupem? Pak s námi Váš problém kdykoliv konzultujte na NONSTOP24 linkách 722 150 150 a 728 150 150, nebo nám nosič doručte k bezplatnému posouzení stavu.


Jaký je šestý den v týdnu?


Obnova na externím disku
Obnova z externího disku všech výrobců s rozhraním USB, FireWire, eSATA, Thunderbolt a LAN. Jedno a vícedisková řešení. Mechanické a elektronické závady.
Obnova z HDD
Obnova z disku (HDD/SSD) z notebooku, PC, Mac, NAS nebo RAID pole všech výrobců a modelů s rozhraním PATA, SATA, SCSI, SAS, M.2.
Obnova z paměťové karty
Obnova z karty všech výrobců a typů. Typicky SD/SDHC/SDXC, CompactFlash CF, CFast, CFExpress. Vyčítání přímo z paměťového čipu u elektronických závad.