Zárukou se rozumí období, kdy za závady nevzniklé v rozporu s kupní smlouvou odpovídá prodávající v kontextu kupní smlouvy. Toto období trvá zpravidla v rozmezí od 6 do 12 měsíců od data prodeje. V současné době je možné u některých prodejců toto období odpovědnosti za vady prodloužit. Typicky u některých pevných disků můžete při nákupů získat až pětiletou záruční dobu (vždy dle podmínek prodejce).
Reklamace poškozeného nosiče dat u prodejce tak vždy znamená výměnu vadného kusu za nový, nikoliv opravu a uvedení do stavu před závadou (pokud nedošlo k porušení záručních podmínek, např. pádem ap.). To s sebou nese definitivní ztrátu dat na původním nosiči.
Pokud je pro Vás záchrana ztracených dat důležitá, doporučíme podrobit datový nosič specializované neinvazivní diagnostice. To znamená, že v rámci této diagnostiky prověříme stav externího disku, harddisku, paměťové karty atd., aniž by u nosiče dat došlo k porušení záručních podmínek.
Pokud by např. výsledek diagnostiky potvrdil závažné poškození disku s vysokými náklady na obnovu dat, které by byly pro majitele neakceptovatelné, je možné po provedené diagnostice disk reklamovat u prodejce.