Záchrana dat na kterou se v MyBlueDay dlouhodobě specializujeme je prováděna u externích disků po pádu velmi často. A naše zkušenost je jasná. Pokud se poškozený disk netrápí po nehodě dalším provozem, je šance na obnovu dat v naprosté většině případů velmi vysoká.
Pokud vám z jakéhokoliv důvodu spadl externí disk a nyní se chová tak, že se po připojení rozsvítí světelná LED kontrolka aktivity disku (pokud jím externí box disponuje, samozřejmě), ale disk se neroztočí, nevydává vůbec žádné zvuky, v operačním systému se nepřipojí, znamená to zcela jistě jediné. V okamžiku, kdy disk spadl došlo k jeho poškození.
Vzhledem k tomu, že LED indikace (naprostá většina externích disků disponuje "světélkem", které indikuje různé stavy disku, minimálně to, že je externí box pod napětím) svítí, je velmi pravděpodobné, že vlastní externí box, tj. především interní elektronika USB to SATA (ATA) převodníku, který box obsahuje pracuje bezchybně.
Pravděpodobné tedy je, že při pádu externího boxu došlo k poškození vlastního vloženého harddisku. To, k jakému poškození došlo konkrétně, záleží mimo jiné na tom, byl-li disk při pádu připojený a pod napětím (točil se), nebo byl vynutý, případně v stand-by módu.
Všeobecně platí, že ke komplikovanějším závadám dochází v případě, že disk upadl nebo utrpěl náraz v okamžiku provozu. Prosíme po nehodě, s diskem neklepte, netřeste. Situaci nevyřešíte, pouze zkomplikujte.
Přebírání obsahu zakázáno. Všechna práva vyhrazena ©1998-2022 MyBlueDay ! ~ All rights reserved © 2022
Prokopovo náměstí 8, Praha 3 - Žižkov, 130 00
Telefon NONSTOP: (+420) 722 150 150, (+420) 728 150 150 email: - Ochrana osobních údajů